چرا طراحان بازی باید انیمیشن یاد بگیرند؟

فرناز حقیقت

۱۳۹۵/۱۲/۰۹

روابط عمومی
b

آنالیز: صنعت بازی سازی لهستان – قسمت سوم (آخرین قسمت)

رهام سجادی

۱۳۹۵/۱۲/۱۳

عضو تحریریه
b

سرگردان در بازی؛ آشنایی با بازی‌های جهان باز

رهام سجادی

۱۳۹۵/۱۱/۲۸

عضو تحریریه
b

خنک بنوشید؛ گزارش جنجالی پازل از برگزاری رویداد گیمیکس و فرمول محرمانه معجون بازی‌سازی

پازل

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

آشنایی با ارزش طول عمر کاربر و نحوه محاسبه آن

حسین مزروعی

۱۳۹۵/۱۱/۱۶

آنالیز: صنعت بازی‌سازی لهستان - قسمت اول

تحریریه گیمولوژی

۱۳۹۵/۱۱/۰۴

روایت در بازی‌های رایانه‌ای – قسمت دوم

ماکان علیخانی

۱۳۹۵/۱۰/۲۵

عضو تحریریه
b

گسترش نگاه؛ طعم اولین معجون بازی سازی

علیرضا محمدی

۱۳۹۵/۱۰/۲۱

سردبیر
b

روایت در بازی‌های رایانه‌ای – قسمت اول

ماکان علیخانی

۱۳۹۵/۱۰/۰۶

عضو تحریریه
b

کارگاه کار تیمی - قسمت چهارم (پایانی)

در آخرین قسمت از کارگاه کار تیمی، امیرحسین فصیحی روی موضوعات اخلاقی همچون عدالت، دروغ گویی و مهر تمرکز می‌کند و با اشارات جالب به تاریخ و فرهنگ ایران به طرح این مباحث می‌پردازد. او همچنین در مورد معنی عدالت و ریشه آن در فرهنگ ایران و اسلام نکات تامل برانگیزی را مطرح می‌کند.

گفتگوی صوتی و اختصاصی گیمولوژی با اریک کربر؛ کارگردان صدای EA Games

در این قسمت از گفتگوهای گیمولوژی به بخش صدا می‌پردازیم. به همین دلیل سراغ کارگردان صدای شرکت EA Games رفتیم که اخیرا روی بازی Titanfall 2 کار کرده است و در کارنامه خود عناوین بزرگی همچون Medal of Honor، Crysis، Battlefield و ... را دارد.

کارگاه کار تیمی - قسمت اول

در اولین قسمت از کارگاه “ کار تیمی” امیر حسین فصیحی نکات بسیار جالبی را در رابطه با همکاری و ارتباط بین اعضا یک گروه بازی سازی مطرح می‌کند. سوالی که در ابتدا مطرح می‌شود ماهیت کار تیمی است. چه نکات مثبتی در کار گروهی وجود دارد؟ چرا فرد باید عضو یک گروه شود و چرا نباید تنها کار کند؟ بحث سینرجی (Synergy) و یا همان هم‌افزایی چیست؟

بازاریابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای - قسمت چهارم

در قسمت چهارم از دوره بازاریابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای، امیر حسین فصیحی در مورد انواع مدل‌های درآمدی، بودجه لازم برای ساخت یک بازی و تقسیم هزینه‌های ساخت صحبت می‌کند. در این قسمت صحبت‌های جالبی در رابطه با رسانه‌های مختلف برای تبلیغ و کاربرد داده‌های آنها می‌شود. چگونه برای بازی خود Press Release بنویسید و آن را کجا منتشر کنید؟ چطور بازی خود را Pitch کنید و به چه شکل از مخاطب خود بازخورد بگیرید؟ تفاوت بازی‌های Freemium و Premium در چیست و چگونه باید از Analytics برای بررسی بازی استفاده کرد؟ جواب تمام این سوالات را در این قسمت پیدا می‌کنید.

بازاریابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای - قسمت دوم

در ادامه قسمت قبل دوره "بازاریابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای"، امیرحسین فصیحی، نکات بسیار جالبی را در رابطه با ساخت و نشر بازی مطرح می‌کند. مباحثی همچون قیمت گذاری روی بازی‌ها، بسته‌های عناوین Free to Play، اسم گذاری و طراحی UX و UI از سر فصل های مهم این قسمت هستند. همچنین فصیحی به صورت جامع در مورد نحوه خرج کردن مخاطبان در بازی و مباحث ریتنشن صحبت می‌کند.

گفتگوی صوتی با حلقه اصلی شرکت فن‌افزار به بهانه معرفی سرویس "هیولا"

هیولایی در راه است! هیولایی که می تواند دوباره بازی سازی در حوزه PC را در کشورمان زنده کند. "هیولا" یک بستر دیجیتال در حوزه انتشار بازی‌های رایانه‌ای و یک فرصت ویژه برای کسب درآمد بازی‌سازان داخلیِ پلتفرم PC است که به زودی توسط شرکت فن افزار رونمایی می‌شود. به همین بهانه سایت گیمولوژی طی گفتگوی مفصلی با امیرحسین فصیحی، یاسر ژیان و کسری تهرانی کم و کیف توسعه و عرضه این سرویس جدید را جویا شده که مشروح آن را در ادامه می شنوید

گفتگوی صوتی و اختصاصی گیمولوژی با تروی بیکر؛ صداپیشه The Last of Us

اخیرا گفتگویی داشته ام با تروی بیکر که شاید بزرگترین صداپیشه حال حاضر صنعت بازی باشد. از بازی های او می توان به The Last of Us BioShock،: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و ‌Batman اشاره کرد.

کارگاه کار تیمی - قسمت سوم

در سومین قسمت از کارگاه کار تیمی، امیرحسین فصیحی در مورد برنامه‌ریزی و زمان تحویل وظایف یک پروژه صحبت می‌کند. او در مورد مشکلات سیستم Hierarchy و Flat در سیستم‌های کاری ایران و جهان مثال‌های جالبی می‌زند و در ادامه به بحث انتظارات منطقی و غیرمنطقی یک مدیر در تیم می‌پردازد.

کارگاه کار تیمی - قسمت دوم

در دومین قسمت از کارگاه "کار تیمی"، امیرحسین فصیحی در مورد نحوه چینش تیم و جایگاه افراد صحبت می‌کند. اینیاگرام و یا دسته‌بندی شخصیت افراد مورد بررسی قرار می‌‎گیرد و این موضوع مطرح می‌شود که شخص ممکن است طی شرایط خاص، شخصیت خود را تغییر دهد. چه چیزی موجب پایداری تیم می‌شود و اختلاف دیدگاه از کجا به وجود آمده و چطور می توان آن را برطرف کرد؟ نقش رهبر در تیم چیست و چه وظایفی دارد؟

گفتگوی صوتی و اختصاصی گیمولوژی با پاتریس دزیلی؛ خالق Assassin's Creed

به تازگی مصاحبه‌ای با پاتریس دزیلی (Patrice Desilets) خالق Prince of Persia و Assassin's Creed داشته‌ایم. کسی که با فرهنگ خاورمیانه و ایران به خوبی آشنا است و الهامات زیادی از ادبیات ایران در کارهای او دیده می شود.

بازاریابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای - قسمت سوم

در این قسمت امیرحسین فصیحی بیشتر در مورد تبلیغات هوشمند در بازی‌های موبایل صحبت می کند. به طور مثال در رابطه با Cohort Analysis برای سنجش مخاطبان و اعمال تغییرات هوشمند در بازی‌ها به طور مفصل صحبت می‌شود. فصیحی در مورد Funnel Analysis و دنبال کردن ریزترین رفتارهای مخاطبین و سنجس ریزش کاربران نیز نکات خوبی را ارائه داده و بحث بسیار گسترده‌ای را در مورد ساخت تریلر و به خصوص آنالیزهای موثر YouTube باز می کند.

بازاریابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای - قسمت اول

بازی‌های تلفن‌های همراه، امروزه پر درآمدترین و سودآورترین گونه از بازی‌ها هستند. ساخت این بازی‌ها آسان تر و کم‌هزینه‌تر از عناوین بزرگ کنسولی یا PC هستند و نسبتا میزان ریسک کمتری برای ساخت یک بازی موبایلی لازم است. اما از طرفی تعدد زیاد عناوین مختلف ممکن است باعث شود که بازی شما حتی دیده نشود و یا سوددهی لازم را نداشته باشد. به همین دلیل بزرگترین چالش در این حوزه بحث مارکتینگ و ساخت یک بازی تجاری و پردرآمد است.

گفتگوی صوتی و اختصاصی گیمولوژی با کن لوین؛ خالق BioShock

کن لوین یکی از بزرگترین نویسندگان و طراحان بازی تاریخ این صنعت است. سری BioShock او با المان های سیاسی فلسفی خود همیشه به عنوان یکی از بهترین بازی های تاریخ نام برده می شود. اخیرا گفتگویی داشته ام با این مرد نابغه که در آن در مورد نکات بسیار جالبی صحبت شده است.

مصاحبه اختصاصی گیمولوژی با امیرحسین فصیحی در مورد رویداد Level Up

این روزها رویداد بازی سازی Level-Up توسط شرکت فن افزار در حال برگزاریست. در طول این مسابقه بزرگ بازی سازی وبسایت گیمولوژی در تعاملی مستقیم با شرکت فن افزار پوشش علمی و رسانه ای این رویداد را بر عهده دارد و در همین راستا مصاحبه ای داشته‌ایم با مدیر شرکت فن افزار؛ امیرحسین فصیحی.

کارگاه کار تیمی - قسمت چهارم (پایانی)

در آخرین قسمت از کارگاه کار تیمی، امیرحسین فصیحی روی موضوعات اخلاقی همچون عدالت، دروغ گویی و مهر تمرکز می‌کند و با اشارات جالب به تاریخ و فرهنگ ایران به طرح این مباحث می‌پردازد. او همچنین در مورد معنی عدالت و ریشه آن در فرهنگ ایران و اسلام نکات تامل برانگیزی را مطرح می‌کند.

کارگاه کار تیمی - قسمت سوم

در سومین قسمت از کارگاه کار تیمی، امیرحسین فصیحی در مورد برنامه‌ریزی و زمان تحویل وظایف یک پروژه صحبت می‌کند. او در مورد مشکلات سیستم Hierarchy و Flat در سیستم‌های کاری ایران و جهان مثال‌های جالبی می‌زند و در ادامه به بحث انتظارات منطقی و غیرمنطقی یک مدیر در تیم می‌پردازد.

گفتگوی صوتی و اختصاصی گیمولوژی با اریک کربر؛ کارگردان صدای EA Games

در این قسمت از گفتگوهای گیمولوژی به بخش صدا می‌پردازیم. به همین دلیل سراغ کارگردان صدای شرکت EA Games رفتیم که اخیرا روی بازی Titanfall 2 کار کرده است و در کارنامه خود عناوین بزرگی همچون Medal of Honor، Crysis، Battlefield و ... را دارد.

کارگاه کار تیمی - قسمت دوم

در دومین قسمت از کارگاه "کار تیمی"، امیرحسین فصیحی در مورد نحوه چینش تیم و جایگاه افراد صحبت می‌کند. اینیاگرام و یا دسته‌بندی شخصیت افراد مورد بررسی قرار می‌‎گیرد و این موضوع مطرح می‌شود که شخص ممکن است طی شرایط خاص، شخصیت خود را تغییر دهد. چه چیزی موجب پایداری تیم می‌شود و اختلاف دیدگاه از کجا به وجود آمده و چطور می توان آن را برطرف کرد؟ نقش رهبر در تیم چیست و چه وظایفی دارد؟

کارگاه کار تیمی - قسمت اول

در اولین قسمت از کارگاه “ کار تیمی” امیر حسین فصیحی نکات بسیار جالبی را در رابطه با همکاری و ارتباط بین اعضا یک گروه بازی سازی مطرح می‌کند. سوالی که در ابتدا مطرح می‌شود ماهیت کار تیمی است. چه نکات مثبتی در کار گروهی وجود دارد؟ چرا فرد باید عضو یک گروه شود و چرا نباید تنها کار کند؟ بحث سینرجی (Synergy) و یا همان هم‌افزایی چیست؟

گفتگوی صوتی و اختصاصی گیمولوژی با پاتریس دزیلی؛ خالق Assassin's Creed

به تازگی مصاحبه‌ای با پاتریس دزیلی (Patrice Desilets) خالق Prince of Persia و Assassin's Creed داشته‌ایم. کسی که با فرهنگ خاورمیانه و ایران به خوبی آشنا است و الهامات زیادی از ادبیات ایران در کارهای او دیده می شود.

بازاریابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای - قسمت چهارم

در قسمت چهارم از دوره بازاریابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای، امیر حسین فصیحی در مورد انواع مدل‌های درآمدی، بودجه لازم برای ساخت یک بازی و تقسیم هزینه‌های ساخت صحبت می‌کند. در این قسمت صحبت‌های جالبی در رابطه با رسانه‌های مختلف برای تبلیغ و کاربرد داده‌های آنها می‌شود. چگونه برای بازی خود Press Release بنویسید و آن را کجا منتشر کنید؟ چطور بازی خود را Pitch کنید و به چه شکل از مخاطب خود بازخورد بگیرید؟ تفاوت بازی‌های Freemium و Premium در چیست و چگونه باید از Analytics برای بررسی بازی استفاده کرد؟ جواب تمام این سوالات را در این قسمت پیدا می‌کنید.

بازاریابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای - قسمت سوم

در این قسمت امیرحسین فصیحی بیشتر در مورد تبلیغات هوشمند در بازی‌های موبایل صحبت می کند. به طور مثال در رابطه با Cohort Analysis برای سنجش مخاطبان و اعمال تغییرات هوشمند در بازی‌ها به طور مفصل صحبت می‌شود. فصیحی در مورد Funnel Analysis و دنبال کردن ریزترین رفتارهای مخاطبین و سنجس ریزش کاربران نیز نکات خوبی را ارائه داده و بحث بسیار گسترده‌ای را در مورد ساخت تریلر و به خصوص آنالیزهای موثر YouTube باز می کند.

بازاریابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای - قسمت دوم

در ادامه قسمت قبل دوره "بازاریابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای"، امیرحسین فصیحی، نکات بسیار جالبی را در رابطه با ساخت و نشر بازی مطرح می‌کند. مباحثی همچون قیمت گذاری روی بازی‌ها، بسته‌های عناوین Free to Play، اسم گذاری و طراحی UX و UI از سر فصل های مهم این قسمت هستند. همچنین فصیحی به صورت جامع در مورد نحوه خرج کردن مخاطبان در بازی و مباحث ریتنشن صحبت می‌کند.

بازاریابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای - قسمت اول

بازی‌های تلفن‌های همراه، امروزه پر درآمدترین و سودآورترین گونه از بازی‌ها هستند. ساخت این بازی‌ها آسان تر و کم‌هزینه‌تر از عناوین بزرگ کنسولی یا PC هستند و نسبتا میزان ریسک کمتری برای ساخت یک بازی موبایلی لازم است. اما از طرفی تعدد زیاد عناوین مختلف ممکن است باعث شود که بازی شما حتی دیده نشود و یا سوددهی لازم را نداشته باشد. به همین دلیل بزرگترین چالش در این حوزه بحث مارکتینگ و ساخت یک بازی تجاری و پردرآمد است.

گفتگوی صوتی با حلقه اصلی شرکت فن‌افزار به بهانه معرفی سرویس "هیولا"

هیولایی در راه است! هیولایی که می تواند دوباره بازی سازی در حوزه PC را در کشورمان زنده کند. "هیولا" یک بستر دیجیتال در حوزه انتشار بازی‌های رایانه‌ای و یک فرصت ویژه برای کسب درآمد بازی‌سازان داخلیِ پلتفرم PC است که به زودی توسط شرکت فن افزار رونمایی می‌شود. به همین بهانه سایت گیمولوژی طی گفتگوی مفصلی با امیرحسین فصیحی، یاسر ژیان و کسری تهرانی کم و کیف توسعه و عرضه این سرویس جدید را جویا شده که مشروح آن را در ادامه می شنوید

گفتگوی صوتی و اختصاصی گیمولوژی با کن لوین؛ خالق BioShock

کن لوین یکی از بزرگترین نویسندگان و طراحان بازی تاریخ این صنعت است. سری BioShock او با المان های سیاسی فلسفی خود همیشه به عنوان یکی از بهترین بازی های تاریخ نام برده می شود. اخیرا گفتگویی داشته ام با این مرد نابغه که در آن در مورد نکات بسیار جالبی صحبت شده است.

گفتگوی صوتی و اختصاصی گیمولوژی با تروی بیکر؛ صداپیشه The Last of Us

اخیرا گفتگویی داشته ام با تروی بیکر که شاید بزرگترین صداپیشه حال حاضر صنعت بازی باشد. از بازی های او می توان به The Last of Us BioShock،: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و ‌Batman اشاره کرد.

مصاحبه اختصاصی گیمولوژی با امیرحسین فصیحی در مورد رویداد Level Up

این روزها رویداد بازی سازی Level-Up توسط شرکت فن افزار در حال برگزاریست. در طول این مسابقه بزرگ بازی سازی وبسایت گیمولوژی در تعاملی مستقیم با شرکت فن افزار پوشش علمی و رسانه ای این رویداد را بر عهده دارد و در همین راستا مصاحبه ای داشته‌ایم با مدیر شرکت فن افزار؛ امیرحسین فصیحی.