بازی و سرگرمی

گیمولوژی | رسانه تحلیلی بازی سازی | اولین نسخه “راهنمای جامع بازی های کلاسیک”

شما اولین بازی را در زندگی خود هرگز فراموش نخواهید کرد. همان لحظه ی جادویی که برای اولین بار دسته‌ی بازی (یا هر ابزار دیگری) را برداشته و از آن برای تعامل با لکه های نورانی که از تلویزیونتان به بیرون می تابد، استفاده کردید.

اولین بازی زندگی من، Icicle Works نام داشت که در رایانه ی کومودور پلاس/4 قابل بازی بود. یک منتقد بازی در من وجود دارد که الان تشخیص می دهد اولین بازی زندگی من فقط کولونی ضعیف از بازی بولدر دَش بود که حال و هوایی سطحی از بازی کریسمس داشت. اما هرچه بیشتر درعمق غارهای یخی مرموز فرو می رفتم تا درست جلوی چشم خرس های قطبی دیوانه و پنگوئن های خون خوار، امتیاز کسب کنم ، کودک درونم افسانه ای از دلیری های جوانمردان بی نظیر را در ذهنم تداعی می کرد.

بیشتر بخوانید ...   گیمولوژی | رسانه تحلیلی بازی سازی | گیشه گیمولوژی: مجله Gamesmaster نسخه May 2016

فرقی ندارد که اولین بازی زندگیتان را با دستگاه زی اکس اسپکترام در دهه ی 80 بازی کردید، یا در پلی استیشن در دهه ی 90، یا حتی همین دیروز در اکس باکس یک. همه ی نسل ها چنین شرایط گذاری را تجربه کرده اند- تنها چیزی که در این بازه ها تغییر می کند قهرمانان پرده ی نمایش هستند، و میزان پلیگون هایی که برای طراحیشان به کار رفته است. دیدن پیشرفت و تکامل سرگرمی مورد علاقه مان طی 30 سال گذشته برای ما یک امتیاز محسوب می شود، و هدف تیم تحریریه ی ما خلق وضعیتی است که شما را به جادوی لحظه ی اولیه ی تجربه اولین بازی بازگرداند- حال این تجربه هر زمانی که می خواهد باشد.

 

 
 
 

Classic Gaming – Volume 1

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا