بازی و سرگرمی

گیمولوژی | رسانه تحلیلی بازی سازی | راهنمای ارسال مقالات برای گیمولوژی

در ۳۱ ماه گذشته، نحوه ارسال، بازبینی و انتشار مقالات روند ثابتی داشته است اما تغییراتی در این بخش ایجاد شده و لازم دیدیم تا این مطلب را برای راهنمایی شما در امر ارسال مقالات منتشر کنیم. قبل از شروع می‌خواهیم از تمام افرادی که از ابتدای کار، گیمولوژی را به عنوان محل انتشار مقالات‌شان انتخاب کردند تشکر کنیم. 

در این مدت، بعضی کاربران در رابطه با انتشار مقالات‌شان با فاصله زمانی نسبتا زیاد از زمان ارسال سوال داشتند. به همین دلیل این مطلب جهت آشنایی بیشتر شما با چارت گیمولوژی را نوشتیم.

زمان ارسال مقاله به نشانه اولویت انتشار آن نیست
این تصور که هر زمان مقاله ارسال شود، زمان ثابتی را باید در صف انتشار بماند غلط است. در واقع صف انتشار مقالات در گیمولوژی بر اساس تاریخ ثبت آن‌ها در وب‌سایت مرتب نمی‌شود و به محتوا مرتبط است. محتوای مقاله شما، اولویت انتشار آن را تعیین می‌کند؛ برای مثال زمانی که دو مقاله آخر سایت درباره مبحث «طراحی بازی» است، سعی می‌شود تا مقاله جدید درباره موضوعی متفاوت باشد تا همه کاربران در تخصص‌های متفاوت بتوانند در مدت زمان نسبتا مشخصی، مطالب جدید دریافت کنند. همچنین مسائلی مانند موضوع مقاله در این اولویت‌بندی موثر هستند. برای مثال از آن‌جایی که مقالات فنی کمتر نوشته می‌شوند، ما اولویت مقالات این بخش‌ را بیشتر از بقیه می‌دانیم. مساله دیگر، مطالب دارای تاریخ انقضا هستند. گیمولوژی برای حمایت از برگزاری رویداد‌ها و همایش‌ها، همواره خبر‌های مربوط به این رویدادها را منتشر کرده است. از آن‌جایی که این مطالب دارای تاریخ انقضای مشخصی هستند، پس اولویت بیشتری در انتشار دارند.

شیوه نگارش شما مهم است
کیفیت مقالات ارسالی از دو جنبه محتوا و نگارش، اهمیت بالایی دارد. به همین منظور تمام مقالات ارسالی بازبینی می‌شوند و در صورت وجود هر گونه اشکال،  چه در زمینه محتوا و چه در بخش نگارش، با اطلاع صاحب اثر تغییرات لازم اعمال می‌شوند. به همین منظور وضعیت نگارشی مقاله شما در زمان انتشار آن تاثیرگذار است. همچنین شایان ذکر است که گیمولوژی از این پس، مقالاتی که حداقل‌های نگارشی لازم را نداشته باشد به نویسنده ارجاع می‌دهد تا آن را تصحیح و دوباره ارسال کند. در ادامه این مطلب می‌توانید با استانداردهای لازم برای انتشار مقالات در سایت گیمولوژی آشنا شوید.

صبور باشید؛ مقاله شما در صف انتشار است
همان‌طور که گفتم، در صورتی که مقاله شما مشکلی داشته باشد به شما اطلاع خواهیم داد. اگر سه روز از ارسال مقاله‌تان گذشت و پیامی از طرف ما برای شما ارسال نشد، به این معنی است که مقاله شما مشکلی نداشته و در صف انتشار قرار گرفته است. با توجه به چارت انتشار گیمولوژی، نمی‌بایست زمان بین انتشار هر مقاله به قدری کم باشد که آن مقاله به اندازه کافی دیده نشود. پس ممکن است تا انتشار مقاله شما مدت زمانی طول بکشد.

بیشتر بخوانید ...   نقد و بررسی تخصصی بازی جدید و جذاب Dragon Ball Fighter Z

با ما در ارتباط باشید
ارتباط با شما برای ما بسیار انرژی بخش است. اگر خواننده‌اید، کاستی‌های موجود را به ما تذکر دهید. اگر نقصی می‌بینید به ما نشان دهید و پیشنهادات‌تان را برای ما بنویسید. اگر نویسنده هستید، بیایید بیشتر هم‌صحبت شویم تا از هم بیشتر یاد بگیریم. اگر علمی دارید، آن را به اشتراک بگذارید و اگر سوالی دارید بپرسید. شاید جوابش را ما ندانیم، اما می‌توانیم با هم به پاسخ برسیم.
راحت‌ترین راه ارتباطی در این روز‌ها، شبکه‌های اجتماعی است. شما می‌توانید از طریق حساب کاربری روابط عمومی گیمولوژی و همچنین دایرکت حساب کاربری گیمولوژی در اینستاگرام، با در ارتباط باشید.

 نکات نگارشی‌ که باید برای نوشتن مقاله بدانید:

– از زبان محاوره‌ در مطالب خود استفاده نکرده و کلمات را به فرم نوشتاری خود بنویسید.

– علائم نگارشی همچون نقطه و ویرگول باید به کلمه قبل از خود بچسبند و تنها یک فاصله با کلمه بعد از خود داشته باشند.
مثال درست: سایت گیمولوژی دو ساله شد. تمرکز این سایت روی مباحث تخصصی بازی است.
مثال غلط: سایت گیمولوژی دو ساله شد . تمرکز این سایت روی مباحث تخصصی بازی است.

– نیم فاصله را در موارد زیر حتما رعایت کنید:
افعال حال اخباری: می‌رود، می‌نویسد، می‌بیند
افعال گذشته استمراری: می‌رفت، می‌نوشت، می‌دید
افعال گذشته نقلی (به جز سوم شخص مفرد): رفته‌ام، گفته‌ای، نوشته‌اند
عباراتی که از دو واژه تشکیل شده اما یک معنی واحد می‌دهند: دست‌نویس، تک‌نفره
عبارات جمع با «ها»: برنامه‌ها، عبارت‌ها، بازی‌ها
قبل از «تر» و «ترین» (به جز بهتر و بهترین): عالی‌ترین، ترسناک‌تر، سریع‌ترین

– فارسی‌نویسی را تا جای ممکن رعایت کنید و کلماتی که معنی صریحی در فارسی دارند را به صورت فارسی در متن بنویسید. البته نیازی به نوشتن عبارات خاص همچون اسم بازی‌های مختلف به صورت برگردان فارسی نیست.

– اعداد تک رقمی و اعداد دو رقمی به بالا که رند هستند را به صورت عدد ننوشته و به صورت واژه بنویسید.
مثال غلط: برای ساخت این بازی به ۴ نفر برنامه نویس و در مجموع ۳۰ نفر عوامل نیاز بود.
مثال درست: برای ساخت این بازی به چهار نفر برنامه‌نویس و در مجموع سی نفر عوامل نیاز بود.

– قبل از ارسال، حتما یک‌بار متن خود را با دقت مطالعه کرده و ایرادات نگارشی آن را تصحیح کنید.

در پایان لازم است به این نکته اشاره کنم که حتما منبع مقالاتی که تالیفی نیستند را در پایان مقاله بنویسید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا