چرا طراحان بازی باید انیمیشن یاد بگیرند؟

فرناز حقیقت

۱۳۹۵/۱۲/۰۹

روابط عمومی
b

آنالیز: صنعت بازی سازی لهستان – قسمت سوم (آخرین قسمت)

رهام سجادی

۱۳۹۵/۱۲/۱۳

عضو تحریریه
b

سرگردان در بازی؛ آشنایی با بازی‌های جهان باز

رهام سجادی

۱۳۹۵/۱۱/۲۸

عضو تحریریه
b

خنک بنوشید؛ گزارش جنجالی پازل از برگزاری رویداد گیمیکس و فرمول محرمانه معجون بازی‌سازی

پازل

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

آشنایی با ارزش طول عمر کاربر و نحوه محاسبه آن

حسین مزروعی

۱۳۹۵/۱۱/۱۶

آنالیز: صنعت بازی‌سازی لهستان - قسمت اول

تحریریه گیمولوژی

۱۳۹۵/۱۱/۰۴

روایت در بازی‌های رایانه‌ای – قسمت دوم

ماکان علیخانی

۱۳۹۵/۱۰/۲۵

عضو تحریریه
b

گسترش نگاه؛ طعم اولین معجون بازی سازی

علیرضا محمدی

۱۳۹۵/۱۰/۲۱

سردبیر
b

روایت در بازی‌های رایانه‌ای – قسمت اول

ماکان علیخانی

۱۳۹۵/۱۰/۰۶

عضو تحریریه
b

پرسش و پاسخ اختصاصی گیمولوژی با جولیان کنینگ (مدیر طراحی کرکتر در Natural Motion)

جولیان کنینگ، یکی از افراد با تجربه در زمینه آرت بازی‌ها است. جولیان کنینگ سابقه کار به مدت 16 سال در این عرصه را دارد و توانسته در این مدت روی بازی‌های کوچک و بزرگ زیادی کار کند. او یکی از سخنرانان TGC است و ما گفت‌‌و‌گوی کوتاهی با او داشتیم تا بتوانیم بیشتر با او آشنا شویم.

رهام سجادی: چه تفاوتی بین آرت بازی‌های AAA و بازی‌های موبایلی وجود دارد که بازی‌سازان باید همواره به خاطر داشته باشند؟

جولیان کنینگ: به غیر از این که تفاوت آشکاری در بحث حجم و حافظه و همچنین اجرای روان بازی وجود دارد، من «خوانش» را هم موثر می‌دانم. وقتی برای موبایل بازی طراحی می‌کنید، باید همیشه به خاطر داشته باشید که برای صفحه گوشی‌های کوچک و رزلوشن در حد IPad pro تا آیفون 5S و یا حتی 4 کار می‌کنید.

رهام سجادی: بهترین راه که یک آرتیست بتواند تمایلات هنری خود را در یک بازی موبایل بیان کند چیست؟

جولیان کنینگ: هیچ جواب قطعی‌ای وجود ندارد. اول نکته، نوع تمایل هنری شما است. دومین نکته این است که باور داشته باشید هر چیزی که روی کنسول نمایش داده می‌شود، قابلیت اجرا روی موبایل را هم دارد و این مساله تنها یک چالش برای افراد خلاق خواهد بود که چگونه این کار را انجام دهند. این هسته اصلی کنفرانس من در TGC است که بعدا جزییات بیشتری در مورد آن شرح خواهم داد.

نکته آخر این است که شما چه برای موبایل، کنسول یا رایانه بازی بسازید، طریقه و میزانی که می‌توانید هنر خود را نشان دهید به شدت به نقش شما و میزان تعامل‌تان با تیم، بستگی دارد. ساختن بازی مشخصا همیشه نتیجه کار گروهی است و با این‌که فضای زیادی برای هنرنمایی دارد، مسلما بهترین جا برای یک آرتیست تنها نیست. دیدگاه و تمایل شما هر چیزی که می‌خواهد باشد ولی شما باید همیشه آماده باشید که آنها را تطبیق دهید.

رهام سجادی: با رشد فزاینده محبوبیت بازی‌های موبایلی، آینده بازی‌های AAA را چطور می‌بینید؟

جولیان کنینگ: من از همین الان می‌بینم که در آینده مرز بین این دو محو می‌شود. من همین‌طور فکر می‌کنم که اصطلاح AAA کاملا از مد افتاده و واقعا معنی ندارد. امروزه این اصطلاح بیشتر با هزینه و بودجه بازی ارتباط دارد تا با کیفیت واقعی آن. الان بازی‌های مستقلی وجود دارد که در حد بعضی از بازی‌های AAA استدیوهای بزرگ یا حتی بهتر از آنان عمل می‌کند.

دیدگاه‌ها