نگران نیستیم! در حاشیه انتشار کاریکاتور منتسب به خبرگزاری تسنیم

پوریا احمدی

۱۳۹۶/۱۰/۲۳

CBO
b

مدلسازی با Raymarching و میادین فاصله در یونیتی

سید مرتضی کمالی

۱۳۹۶/۱۱/۲۷

راهنمای ارسال مقالات برای گیمولوژی

علیرضا محمدی

۱۳۹۷/۰۱/۲۷

شیدر نویسی در یونیتی (بخش دوم)

سید مرتضی کمالی

۱۳۹۶/۰۸/۱۳

چالش‌های بازگشت بازیکنان به بازی

سمیرا دولت‌آبادی

۱۳۹۶/۰۸/۰۲

عضو تحریریه
b

شیدرنویسی در یونیتی (بخش اول)

سید مرتضی کمالی

۱۳۹۶/۰۷/۲۶

مارکتینگ بازی: طراحی برنامه

سمیرا دولت‌آبادی

۱۳۹۶/۰۷/۲۰

عضو تحریریه
b

باز‌ی سازان بزرگ چطور شما را گول می‌زنند؟

فرناز حقیقت

۱۳۹۶/۰۶/۱۶

روابط عمومی
b

قابلیت‌های آنلاین در بازی‌های تک نفره

رهام سجادی

۱۳۹۶/۰۷/۱۵

عضو تحریریه
b

گزارش تصویری: برگزاری، عرضه‌‌ و حواشی گیمیکس/ رونمایی از اولین نسخه‌ی معجون بازی‌سازی در حضور بازی‌سازان

پنج شنبه ۲۵ آذر ماه ۹۵، روز برگزاری اولین رویداد گیمولوژی تحت عنوان "گیمیکس؛ معجون بازی‌سازی" فرا رسید. روزی که سرما و بارندگی به تهران برگشته‌بود و گمانه‌زنی‌ها می‌گفت که عده کمی از ثبت نام کنندگان، گرمای بخاری منزل خود را با حضور در اولین تجربه از برگزاری یک رویداد جدید و نوشیدن معجونی اسرار آمیز عوض می‌کنند. اما حضور اولین شرکت‌کننده‌ها یک ساعت پیش از شروع مراسم و شرکت بازی‌سازانی از دیگر شهرهای کشور نشان داد که وقتی پای علوم دست‌ اول و کیفیت آموزش در یک رویداد علمی وسط باشد؛ آب و هوا کمترین مانع برای حضور و مشارکت بازی‌سازانی‌ست که گاهی در سخت‌ترین شرایط ممکن مشغول کار در تیم‌های مستقل برای تحقق رویاهای خود هستند. بنابراین مراسم با نیم ساعت تاخیر شروع شد تا کسانی که گرفتار ترافیک پنج شنبه‌ی بارانی تهران شده بودند هم برسند و بخش‌های اصلی رویداد را از دست ندهند.


شرکت کنندگان هنگام ورود و پس از اعلام کد ثبت نام (که صبح همان روز از طریق پیامک به دستشان رسیده بود) می‌توانستند با انتخاب یکی از ۵ پیکسلی که نشانگر حوزه فعالیت آن‌ها در صنعت بازی‌سازی بود؛ خود را برای نتورکینگ و تعامل ساختارمند با دیگران آماده کنند. این نشان‌ها در پنج دسته شامل هنری، کد، دیزاین، صدا و بیزینس (برای ناشران و سرمایه گذاران) عرضه می‌شد که مورد استقبال ویژه‌ی اکثریت حاضران قرار گرفت.


تا جایی که امیرحسین فصیحی مهمان ویژه پنل هم با نصب پیکسل "کد" توجه عده زیادی را به خود و حوزه تخصصی‌اش جلب کرده بود.


پس از حضور و استقرار شرکت کنندگان و مهمانان در  سالن برگزاری، رویداد گیمیکس با تلاوت آیاتی چند از  قرآن مجید و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران رسما آغاز به کار کرد.


افتتاحیه مراسم سخنرانی حمیدرضا نیکوفر به نمایندگی از تحریریه و تیم گیمولوژی بود که در آن ضمن خیر مقدم به حضار؛ بخشی از تاریخچه و اهداف بلندمدت این رسانه تخصصی تبیین و بررسی شد. نیکوفر با اشاره به رویکرد جلب مشارکت بازی‌سازان در حوزه تولید محتوای علمی توسط گیمولوژی ابراز داشت که هدف از این حرکت ایجاد بستر و جریانی پویا توسط بازی‌سازان، برای بازی‌سازان بوده و هست.


برنامه بعدی مراسم پخش فیلم کوتاهی بود که در آن گروهی از بازی‌سازان نامی کشور و اعضای تحریریه گیمولوژی برداشت‌های متنوع خود را درباره کلمه گیمولوژی و عملکرد این رسانه علمی بیان می‌کردند.


در ادامه امیرحسین عرفانی به عنوان دومین سخنران رویداد و اجرا کننده پنل روی صحنه رفت و ضمن معرفی مهمانان پنل، دقایقی را به تشریح فواید بسترهایی همچون گیمولوژی برای پیشرفت و توسعه علم بازی سازی در ایران اختصاص داد.


قبل از آغاز پنل، کلیپی تحت عنوان "هنر ایرانی، رویکرد جهانی" پخش شد که در آن بخش‌های جذاب و منتشر نشده‌ از گفتگوهای اختصاصی گیمولوژی با بازی‌سازان خارجی برای اولین به نمایش در می‌آمد و نشان می‌داد که گیمولوژی چگونه ظرف یک سال توانسته خود را به عنوان یک رسانه بین‌المللی، مطرح کرده و دغدغه‌ها و سوالات بازی‌سازان داخلی را به گوش بهترین بازی‌سازان جهان برساند.


اما بدون شک پنل تخصصی گیمیکس هیجان انگیزترین بخش رویداد بود که با وجود مدت زمان طولانی توانست توجه و رضایت حضار را به خوبی جلب کند. به طوری که بعد از یک ساعت و پانزده دقیقه بحث و تبادل نظر داغ در رابطه با کم و کیف تولید و عرضه بازی در استاندارد بین المللی توسط کارشناسان، چهل دقیقه نیز به سوال و جواب حضار از آن‌ها اختصاص یافت.

در این سوال و جواب‌ها بازی سازان نسبت به اطلاعات مطرح شده در طول پنل و شرایط بازی‌های تولیدی خود، راهکارهای عملی برای موفقیت این بازی‌ها در بازارهای بین المللی را جویا می‌شدند و پاسخ‌های ظریف و کارآمدی را از کارشناسان پنل دریافت می‌کردند.


پس از اتمام پنل و اهدای جوایز کارشناسان اعلام شد که داخل بسته‌های محتوایی که از ابتدای مراسم در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته بود هفت عدد گیفت کارت طلایی گیمولوژی قرار دارد و کسانی که این کارت‌ها را پیدا می‌کنند برنده جوایزی هستند که تقدیم حضورشان شد.


در بخش پایانی رویداد و در زمان پذیرایی و نتورکینگ، بالاخره از معجون و نوشیدنی ویژه گیمیکس رونمایی شد که به گفته سازندگان این محلول انحصاری، نوشیدن آن در کوتاه مدت اثرات بازی‌سازکنندگی در پی خواهد داشت!!


ویدئوها و محتوای مربوط به پنل تخصصی این رویداد به زودی در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت

همچنین گزارش تصویری و عکسهای مربوط به این رویداد از سه طریق وبسایت، کانال تلگرام و اینستاگرام گیمولوژی و هرکدام با عکس‌های اختصاصی و غیرتکراری قابل مرور و دسترسی می باشد. ضمن اینکه حضار، شرکت کنندگان و بازی‌سازان می توانند تصاویر و تجربیات خود از برگزاری این رویداد را با هشتگ #gamix در شبکه های اجتماعی منتشر کنند. در پایان از تمامی بازی‌سازان، مهمانان و کاربران گیمولوژی که در برپایی این رویداد همراه ما بودند متشکریم و به شما افتخار می‌کنیم.

دیدگاه‌ها

پاسخ
١١
٠

مرتضی کارگر   |   ۱۳۹۵/۱۰/۱۸   |   ۲۱:۴۷

خسته نباشید
ما که دسترسی نداشتیم!

پاسخ
١٢
٠

مهدی   |   ۱۳۹۵/۱۱/۲۲   |   ۰۲:۳۴

سلام
ممنون از برگزاری این رویداد.
آیا امکانش هست ویدیوی ضبط شده این رویداد (مخصوصا پنل که تجربیات مهمانان در زمینه کار در بازار بین المللی بود) رو برای استفاده بازی سازان در اختیارشون قرار بدید؟
باتشکر