نگران نیستیم! در حاشیه انتشار کاریکاتور منتسب به خبرگزاری تسنیم

پوریا احمدی

۱۳۹۶/۱۰/۲۳

CBO
b

مدلسازی با Raymarching و میادین فاصله در یونیتی

سید مرتضی کمالی

۱۳۹۶/۱۱/۲۷

راهنمای ارسال مقالات برای گیمولوژی

علیرضا محمدی

۱۳۹۷/۰۱/۲۷

سردبیر
b

شیدر نویسی در یونیتی (بخش دوم)

سید مرتضی کمالی

۱۳۹۶/۰۸/۱۳

چالش‌های بازگشت بازیکنان به بازی

سمیرا دولت‌آبادی

۱۳۹۶/۰۸/۰۲

عضو تحریریه
b

شیدرنویسی در یونیتی (بخش اول)

سید مرتضی کمالی

۱۳۹۶/۰۷/۲۶

مارکتینگ بازی: طراحی برنامه

سمیرا دولت‌آبادی

۱۳۹۶/۰۷/۲۰

عضو تحریریه
b

باز‌ی سازان بزرگ چطور شما را گول می‌زنند؟

فرناز حقیقت

۱۳۹۶/۰۶/۱۶

روابط عمومی
b

قابلیت‌های آنلاین در بازی‌های تک نفره

رهام سجادی

۱۳۹۶/۰۷/۱۵

عضو تحریریه
b

سید مرتضی کمالی

Graphics Programmer

مقالات

۴

لایک های مقالات

٢٧

نظرات مقالات

١٧

مدلسازی با Raymarching و میادین فاصله در یونیتی

هدف من از این مطلب این است که به شما نشان دهم این روش قدیمی‌تر رندر، می‌تواند به بازی بازگردد و با استفاده از پردازش موازی و تکنیک‌های محاسبه شده بهینه‌سازی شود! GPU در حال حاضر بسیار قدرتمند است و از آن برای شتاب فیزیک و حتی یادگیری هوش مصنوعی عمیق استفاده می‌شود.

شیدر نویسی در یونیتی (بخش دوم)

شیدر برنامه‌ای است که به طور خاص روی یک GPU اجرا و از آن‌ها، برای دستکاری آن چه روی صفحه نمایش توسط کارت گرافیک ارائه شده استفاده می‌شود. از آنجایی که این برنامه‌های کوچک در واقع روی کارت گرافیک اجرا می‌شوند، به این معنی است که آنها برای پردازش بسیار سریع هستند و لزوم استفاده‌ی آنها، برای آزاد سازی چرخه ارزشمند CPU برای منطق بازی است.

شیدرنویسی در یونیتی (بخش اول)

در مقاله‌ی قبلی توضیحاتی درباره‌ی شیدر و عملکرد GPU و CPU و انواع شیدر را به صورت اجمالی بررسی کردیم.در این مقاله سعی داریم کمی بیشتر وارد جزئیات شویم تا درک بیشتری از لزوم استفاده‌ی شیدر داشته باشیم.

مقدمات شِیدر نویسی در یونیتی

در این مقاله مقدماتی راجع به شیدر نویسی در یونیتی را مطالعه خواهید کرد. در ابتدا با GPU آشنا می شوید. بعد از آن می‌توانید مطالب خوبی راجع به انواع شیدر و Mesh مطالعه کنید.