نگران نیستیم! در حاشیه انتشار کاریکاتور منتسب به خبرگزاری تسنیم

پوریا احمدی

۱۳۹۶/۱۰/۲۳

CBO
b

مدلسازی با Raymarching و میادین فاصله در یونیتی

سید مرتضی کمالی

۱۳۹۶/۱۱/۲۷

راهنمای ارسال مقالات برای گیمولوژی

علیرضا محمدی

۱۳۹۷/۰۱/۲۷

سردبیر
b

شیدر نویسی در یونیتی (بخش دوم)

سید مرتضی کمالی

۱۳۹۶/۰۸/۱۳

چالش‌های بازگشت بازیکنان به بازی

سمیرا دولت‌آبادی

۱۳۹۶/۰۸/۰۲

عضو تحریریه
b

شیدرنویسی در یونیتی (بخش اول)

سید مرتضی کمالی

۱۳۹۶/۰۷/۲۶

مارکتینگ بازی: طراحی برنامه

سمیرا دولت‌آبادی

۱۳۹۶/۰۷/۲۰

عضو تحریریه
b

باز‌ی سازان بزرگ چطور شما را گول می‌زنند؟

فرناز حقیقت

۱۳۹۶/۰۶/۱۶

روابط عمومی
b

قابلیت‌های آنلاین در بازی‌های تک نفره

رهام سجادی

۱۳۹۶/۰۷/۱۵

عضو تحریریه
b

سمیرا دولت‌آبادی

عضو تحریریه
b

International Relations

مقالات

۵

لایک های مقالات

۶٠

نظرات مقالات

١٠

پرسش و پاسخ اختصاصی گیمولوژی با رامی اسماعیل (بنیان‌گذار استودیو Vlambeer)

در طی چند سال اخیر، نام Rami Ismail در دنیای عناوین مستقل زیاد شنیده شده است. استودیوی تاسیس شده توسط او با نام Vlambeer به واسطه کسب تجربه زیاد در ساخت عناوین متعدد، توانست در نهایت با بازی‌های Nuclear Throne و Luftrausers به موفقیت‌ بزرگی دست پیدا کند. خود Ismail در طی سال‌های اخیر سخنرانی‌های متعددی داشته و در تلاش برای کمک به بازی‌سازان مستقل در سراسر جهان است. به بهانه مراسم «گیمیستان 2018» که Ismail جزو داوران بود، گفتگویی کوتاه با او داشته‌ایم.

هشت راهکار برای مدیریت انجمن مستقل شما

مدیریت انجمن می‌­تواند غیر قابل پیش­­‌بینی و گیج‌­کننده باشد، اما جای نگرانی نیست؛ راه­‌هایی هستند که به کمک آن‌­ها می‌­توانید کارهای روتین را سر و سامان داده و به راحتی انجمن مستقل خود را مدیریت کنید. ممکن است برخی از این رو‌‌ش‎­ها را از قبل بدانید و برخی را نه. به هر حال این مقاله می‌تواند به همراه توضیحات و مثال­‌ها، یادآوری آن­‌ها باشد.

چالش‌های بازگشت بازیکنان به بازی

تولیدکنندگان بازی با چالش‌های بسیاری روبرو هستند. آن‌ها باید مطمئن شوند که ساخت بازی و ارتباطات بین بخش‌ها و دپارتمان‌های مختلف به خوبی انجام می‌شود اما بزرگ‌ترین چالش آن‌ها، سرعت بخشیدن به شاخص‌های اجرایی کلیدی بازی است.

مارکتینگ بازی: طراحی برنامه

این مقاله بخش دوم مقاله‌­ی قبل در مورد مارکتینگ بازی است که هدف آن کمک به بازی­‌سازان مستقل با ارائه‌­­ی مباحث پایه‌­ای، نحوه تفکر و برنامه‌ریزی در این زمینه است. این پست با عنوان بهتری مثل «صعود (رمپ) چه زمانی است؟»، درباره فازهای کلیدی برای ساخت برنامه مارکتینگ و زمان درست انجام کارها است. در قسمت قبلی به عناصر استراتژی مارکتینگ بازی و اینکه بازی‌­سازها بیشتر چه چیزهایی را باید در نظر بگیرند اشاره شد. حال در این پست به چگونگی تفسیر این استراتژی در برنامه ریزی خواهیم پرداخت.

مارکتینگ بازی: طراحی استراتژی

مارکتینگ حوزه وسیع و پیچیده­‌ای است و مباحث آن تنها در یک یا دو مقاله نمی­‌گنجد. معیار­های زیادی وجود دارد که هم بر طراحی بازی و هم بر کسب درآمد و میزان موفقیت آن در مارکت‌­ها تاثیر گذارند. از این رو سعی شده در این مقاله بیشتر مباحث کاربردی نسبت به مباحث تئوری مطرح شود. مواردی که در این مقاله ذکر می­‌شود، پایه‌­ای و کلی است اما می‌­تواند به موفقیت بازی شما کمک کند. همچنین این مطالب بیشتر برای دولوپرهای مستقل و سلف-پابلیش مناسب است.