چرا طراحان بازی باید انیمیشن یاد بگیرند؟

فرناز حقیقت

۱۳۹۵/۱۲/۰۹

روابط عمومی
b

آنالیز: صنعت بازی سازی لهستان – قسمت سوم (آخرین قسمت)

رهام سجادی

۱۳۹۵/۱۲/۱۳

عضو تحریریه
b

سرگردان در بازی؛ آشنایی با بازی‌های جهان باز

رهام سجادی

۱۳۹۵/۱۱/۲۸

عضو تحریریه
b

خنک بنوشید؛ گزارش جنجالی پازل از برگزاری رویداد گیمیکس و فرمول محرمانه معجون بازی‌سازی

پازل

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

آشنایی با ارزش طول عمر کاربر و نحوه محاسبه آن

حسین مزروعی

۱۳۹۵/۱۱/۱۶

آنالیز: صنعت بازی‌سازی لهستان - قسمت اول

تحریریه گیمولوژی

۱۳۹۵/۱۱/۰۴

روایت در بازی‌های رایانه‌ای – قسمت دوم

ماکان علیخانی

۱۳۹۵/۱۰/۲۵

عضو تحریریه
b

گسترش نگاه؛ طعم اولین معجون بازی سازی

علیرضا محمدی

۱۳۹۵/۱۰/۲۱

سردبیر
b

روایت در بازی‌های رایانه‌ای – قسمت اول

ماکان علیخانی

۱۳۹۵/۱۰/۰۶

عضو تحریریه
b

پوریا احمدی

CBO
b

مشاور رسانه و تبلیغات

مقالات

٨

لایک های مقالات

١٢٨

نظرات مقالات

١٧

نگران نیستیم! در حاشیه انتشار کاریکاتور منتسب به خبرگزاری تسنیم

چند روز پیش با سر و صدایی که از کاربران گیمر و بازی‌ساز شبکه‌های اجتماعی بلند شد، فهمیدیم که رسانه‌های رسمی دوباره گیمرجماعت را مورد لطف و نوازش خود قرار داده و در راستای نیل به اهداف والای هنر و رسانه حماسه آفریدند!

بیراهه: خودزنی صدا‌ و‌ سیما در برابر رسانه‌ موفقی به نام بازی‌های رایانه‌ای

بیراهه نام مجموعه مستندی‌ است که تا به حال بیش از ده قسمت آن از آنتن شبکه‌ی یک رسانه (ظاهرا) ملی ما پخش شده و در هر قسمت این برنامه، ظرف مدت نیم ساعت یکی از معضلات اجتماعی روز، بررسی و آسیب شناسی می‌شود. نمونه‌ای از عناوین مطرح شده در قسمت‌های پیشین این برنامه به این شرح است: مزاحمت‌های خیابانی، سرقت از منزل، ماده مخدر شیشه، کلاهبرداری از عابربانک و ...

رابط کاربری (UI) بازی های ویدئویی (3): پیش به سوی حرفه ای شدن

پس از آشنا شدن با مفاهیم کلی مرتبط با مبحث UI در قسمت اول و دوم؛ حالا در سومین بخش از این سری مطالب قصد داریم تا با معرفی برخی از مهارت های فردی و تعدادی از ابزارهای مورد نیاز برای اجرا آنها؛ رفته رفته پس از علوم پایه، قدم در مسیر مهارت های حرفه ای در این زمینه بگذاریم.

رابط کاربری (UI) بازی های ویدئویی (2): هنرمند یا مهندس؟ مسئله این است

در قسمت قبلی مبحث رابط کاربری با تعاریف کلی و اهداف مربوط به UI و حلقه اتصال آن با UX آشنا شدیم. اما با دانستن بخشی از شاخصه های بارز یک UI خوب در طراحی بازی می توان فهمید که کدام دسته افراد از توانایی بهتری برای پیاده سازی هرچه بهتر این شاخصه ها برخوردارند

رابط کاربری (UI) بازی های ویدئویی (1): شروعی پر پیچ و خم در مسیری جذاب

استيو جابز جایی گفته بود: " طراحی واژه ی بامزه ایست. عده ای خیال می کنند که طراحی معلوم کننده چگونگی ظاهر است اما اگر عمیق تر نگاه کنید در واقع نشانگر چگونگی عملکرد می باشد".

تئوری رنگ ها در ساخت بازی های ویدئویی - بخش سوم و پایانی

هر رنگ از اعداد و ارقام و یا به اصطلاح اجزای مشخصی تشکیل شده که معرف آن رنگ در پلت فرم ها و ابزارهای گوناگون می باشد. شناخت هر کدام از این ویژگی ها به يك طراح این اجازه را می دهد تا با درک رابطه موجود میان حدود عددی آنها توانایی اجرا و یا تولید فرمول های مختلف را داشته باشد.

تئوری رنگ ها در ساخت بازی های ویدئویی - بخش دوم

در قسمت پیشین این مقاله با ساختار تشخیص و تمایز رنگ های مختلف و ابزارهای مربوط به تقويت دید رنگ شناسی و انتخاب رنگ‌ها آشنا شدیم. در این قسمت می خواهيم تا با تشریح برخی قواعد کلی در رابطه با انتخاب رنگ ها در صنعت بازی سازی و ویدئو گیم؛ توصیه هایی برای نزدیک شدن به یک انتخاب موفق را مطرح کنیم اما همیشه به این نکته توجه داشته باشید که مرز خلاقیت جایی فراتر از قوانین و قاعده ها شکل می گیرد.

تئوری رنگ ها در ساخت بازی های ویدئویی - بخش اول

شناخت مفهومی و قدرت انتخاب و پیاده سازی انواع رنگ ها در هرکدام از مولفه‌های بصری یک بازی ویدئویی می تواند از مهمترین عوامل موفقیت یا ضعف آن بازی باشد. در قسمت اول این مقاله در تلاشیم تا علاوه بر تشریح چگونگی درک و تمایز طیف های رنگی، ابزارهای حرفه ای و مفیدی را برای انتخاب آنها معرفی کنیم.