چرا طراحان بازی باید انیمیشن یاد بگیرند؟

فرناز حقیقت

۱۳۹۵/۱۲/۰۹

روابط عمومی
b

آنالیز: صنعت بازی سازی لهستان – قسمت سوم (آخرین قسمت)

رهام سجادی

۱۳۹۵/۱۲/۱۳

عضو تحریریه
b

سرگردان در بازی؛ آشنایی با بازی‌های جهان باز

رهام سجادی

۱۳۹۵/۱۱/۲۸

عضو تحریریه
b

خنک بنوشید؛ گزارش جنجالی پازل از برگزاری رویداد گیمیکس و فرمول محرمانه معجون بازی‌سازی

پازل

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

آشنایی با ارزش طول عمر کاربر و نحوه محاسبه آن

حسین مزروعی

۱۳۹۵/۱۱/۱۶

آنالیز: صنعت بازی‌سازی لهستان - قسمت اول

تحریریه گیمولوژی

۱۳۹۵/۱۱/۰۴

روایت در بازی‌های رایانه‌ای – قسمت دوم

ماکان علیخانی

۱۳۹۵/۱۰/۲۵

عضو تحریریه
b

گسترش نگاه؛ طعم اولین معجون بازی سازی

علیرضا محمدی

۱۳۹۵/۱۰/۲۱

سردبیر
b

روایت در بازی‌های رایانه‌ای – قسمت اول

ماکان علیخانی

۱۳۹۵/۱۰/۰۶

عضو تحریریه
b

سپهر پژوهش

عضو تحریریه
b

[عنوان شغلی وارد نشده است.]

مقالات

۵

لایک های مقالات

۵۵

نظرات مقالات

٢۶

4 روش طراحی بخش آموزش در بازی‌ها - قسمت دوم

چطور شیر آب سرد را باز می­کنید؟ عموماً دسته‌­ی شیر را به سمت راست می‌­چرخانید. چطور یک پیچ را سفت می­‌کنید؟ آن را در جهت عقربه‌های ساعت می­‌چرخانید. چنین مسائلی دفترچه راهنما ندارند. ما بر حسب غریزه می­‌دانیم که آنها چگونه کار می‌­کنند یا اینکه در سنین کودکی این موارد را آموخته­‌ایم و از آنجا که تمام این کارها عموما به یک شکل انجام می­‌شوند، بدین گونه این دانش در تمام طول زندگی تقویت می شود.

4 روش طراحی بخش آموزش در بازی‌ها - قسمت اول

بازی های کامپیوتری بسیار پیچیده هستند و به همین دلیل دیگر آموزش صرفا به "برای حرکت از کلید های جهت و برای شلیک کردن از دکمه اسپیس استفاده کن" ختم نمی‌شود. چگونگی تعاملات ما، ماموریت‌ها، واکنش‌ها و رفتار دنیای بازی نسبت به ما؛ تمامی اینها باید به بازیکن شرح داده شوند. طوری که بدون از قلم افتادن هیچ چیز و با شفافیت تمام، بازیکن بفهمد که تیغ‌ها خطرناک هستند.

مقدمه‌ای بر برش عمودی (Vertical Slice)

برش عمودی تکه‌ای کوچک اما جامع از بازی است که ظاهر و حس بازی اصلی را داشته و به مانند آن نیز بازی می شود (تکه‌ای از هر بخش بازی با بالاترین کیفیت). چنین چیزی قلب و عمق تجربه بازی را دسترس ما قرار می‌دهد و ما را به عنوان سازنده با نحوه ساخت این بازی خاص آشنا می کند.

راهکارهایی برای تازه نگه داشتن گیم پلی - قسمت اول

همیشه یکی از مشکل ترین بخش های کار برای طراحان بازی، نگه داشتن تازگی و لذت بخشی بازی خود در طی چندین ساعت گیم پلی آن بوده است. در طی این مقاله سعی داریم راهکارهایی را معرفی کنیم که بدون صرف زمان و بودجه های زیاد برای پیاده سازی می توانند بازی شما را از بن بست یکنواختی و تکرار خارج کنند.

کندوکاو: بررسی تخصصی بازی موتوری نسخه 1.12.0

در این مقاله با بررسی تکنیکی بازی موبایل "موتوری" قصد درک مشکلات و نقاط قوت این بازی را داریم. طوری که بتوان از این مبحث تجربه و پندهایی در زمینه بازی سازی گرفت تا از آنها در تجربیات خود استفاده کنیم.