چرا طراحان بازی باید انیمیشن یاد بگیرند؟

فرناز حقیقت

۱۳۹۵/۱۲/۰۹

روابط عمومی
b

آنالیز: صنعت بازی سازی لهستان – قسمت سوم (آخرین قسمت)

رهام سجادی

۱۳۹۵/۱۲/۱۳

عضو تحریریه
b

سرگردان در بازی؛ آشنایی با بازی‌های جهان باز

رهام سجادی

۱۳۹۵/۱۱/۲۸

عضو تحریریه
b

خنک بنوشید؛ گزارش جنجالی پازل از برگزاری رویداد گیمیکس و فرمول محرمانه معجون بازی‌سازی

پازل

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

آشنایی با ارزش طول عمر کاربر و نحوه محاسبه آن

حسین مزروعی

۱۳۹۵/۱۱/۱۶

آنالیز: صنعت بازی‌سازی لهستان - قسمت اول

تحریریه گیمولوژی

۱۳۹۵/۱۱/۰۴

روایت در بازی‌های رایانه‌ای – قسمت دوم

ماکان علیخانی

۱۳۹۵/۱۰/۲۵

عضو تحریریه
b

گسترش نگاه؛ طعم اولین معجون بازی سازی

علیرضا محمدی

۱۳۹۵/۱۰/۲۱

سردبیر
b

روایت در بازی‌های رایانه‌ای – قسمت اول

ماکان علیخانی

۱۳۹۵/۱۰/۰۶

عضو تحریریه
b

حمیدرضا نیکوفر

CKO
b

طراح بازی، آهنگساز و صداگذار بازی

مقالات

١٩

لایک های مقالات

٢٠٨

نظرات مقالات

١١٢

گفتگوی اختصاصی گیمولوژی با اریک‌کربر (کارگردان صدای EA Games)

در این قسمت از گفتگوهای گیمولوژی به بخش صدا می‌پردازیم. به همین دلیل سراغ کارگردان صدای شرکت EA Games رفتیم که اخیرا روی بازی Titanfall 2 کار کرده است و در کارنامه خود عناوین بزرگی همچون Medal of Honor، Crysis، Battlefield و ... را دارد.

گفتگوی اختصاصی گیمولوژی با پاتریس دزیلی (خالق Assassin's Creed)

به تازگی مصاحبه‌ای با پاتریس دزیلی (Patrice Desilets) خالق Prince of Persia و Assassin's Creed داشته‌ایم. کسی که با فرهنگ خاورمیانه و ایران به خوبی آشنا است و الهامات زیادی از ادبیات ایران در کارهای او دیده می شود.

گفتگوی اختصاصی گیمولوژی با کرول زاجاجکاوسکی (مدیر بازاریابی 11Bit Studios)

در این قسمت گفتگویی داشتم با کرول زاجاجکاوسکی (Karol Zajaczkowski) که مدیر بازاریابی و PR شرکت 11Bit Studios است. شاهکار This War of Mine ساخته همین استودیو است. کرول از قدیمی‌های صنعت بازی‌سازی لهستان است و از ابتدای پروژه The Witcher مشغول بازی‌سازی و تدریس در لهستان بوده.

گفتگوی اختصاصی گیمولوژی با کن لوین خالق BioShock

کن لوین یکی از بزرگترین نویسندگان و طراحان بازی در تاریخ این صنعت هست. سری BioShock او با المان‌های سیاسی-فلسفی خودش همیشه به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ نام برده می‌شود. اخیرا گفتگویی داشتم با این مرد نابغه که در آن در مورد نکات بسیار جالبی صحبت شده است.

گفتگوی اختصاصی با لینیا هریسون (طراح محیط Battlefield)

بازی های DICE، به خصوص سری Battlefield همیشه از طراحی محیط و نقشه های فوق العاده ای بهره برده اند. به عنوان یکی از طرفداران این سری، گفتگویی داشتم با لینیا هریسون (Linnea Harrison) که طراح محیط (World-Builder) و نقشه های شرکت DICE است.

گفتگوی اختصاصی با چد چیترتون (طراح ارشد محیط The Division)

اخیرا گفتگویی داشتم با چد چیترتون طراح ارشد محیط شرکت Massive که امسال بازی موفق The Division را عرضه کردند. محیط ها و مراحل این بازی یک اثر هنری بسیار زیبا هستند که در آن سرما، ناامیدی و جزئیات بسیاری به چشم می‌خورند. به همین دلیل دوست داشتم بیشتر در مورد روند اجرایی این کار بدونم و به همین دلیل سوالهایی که داشتم رو برای چد فرستادم و جواب های بسیار جالبی هم گرفتم.

گفتگوی اختصاصی گیمولوژی با تروی بیکر، صداپیشه The Last of Us

اخیرا گفتگویی داشتم با تروی بیکر که شاید بزرگترین صداپیشه حال حاضر صنعت بازی باشد. از بازی های او می توان به The Last of Us BioShock،: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و ‌Batman اشاره کرد.

یادداشتی در وصف فلسفه بازی Inside

Inside بازی جدید شرکت Playdead، خالق Limbo ، عنوانی مستقل و بسیار عجیب است که معنا و مفاهیم زیادی در پشت آن نهفته. نگاهی کنیم به فلسفه و مفهوم این بازی که به زیبایی هرچه تمام تر، بدون حتی یک کلمه دیالوگ، روایت شده است.

گفتگو اختصاصی گیمولوژی با امیرحسین فصیحی در مورد رویداد Level Up

این روزها رویداد بازی سازی Level-Up توسط شرکت فن افزار در حال برگزاریست. در طول این مسابقه بزرگ بازی سازی وبسایت گیمولوژی در تعاملی مستقیم با شرکت فن افزار پوشش علمی و رسانه ای این رویداد را بر عهده دارد و در همین راستا مصاحبه ای داشته‌ایم با مدیر شرکت فن افزار؛ امیرحسین فصیحی.

گفتگوی اختصاصی گیمولوژی با لیز انگلند، طراح بازی شرکت Ubisoft

اخیرا گفتگویی داشته ام با لیز انگلند، یکی از بزرگترین گیم دیزاینر های حال حاضر که در این مصاحبه در مورد گیم دیزاین، سیستم دیزاین و چگونه نوشتن یک بازی صحبت شده است.