چرا طراحان بازی باید انیمیشن یاد بگیرند؟

فرناز حقیقت

۱۳۹۵/۱۲/۰۹

روابط عمومی
b

آنالیز: صنعت بازی سازی لهستان – قسمت سوم (آخرین قسمت)

رهام سجادی

۱۳۹۵/۱۲/۱۳

عضو تحریریه
b

سرگردان در بازی؛ آشنایی با بازی‌های جهان باز

رهام سجادی

۱۳۹۵/۱۱/۲۸

عضو تحریریه
b

خنک بنوشید؛ گزارش جنجالی پازل از برگزاری رویداد گیمیکس و فرمول محرمانه معجون بازی‌سازی

پازل

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

آشنایی با ارزش طول عمر کاربر و نحوه محاسبه آن

حسین مزروعی

۱۳۹۵/۱۱/۱۶

آنالیز: صنعت بازی‌سازی لهستان - قسمت اول

تحریریه گیمولوژی

۱۳۹۵/۱۱/۰۴

روایت در بازی‌های رایانه‌ای – قسمت دوم

ماکان علیخانی

۱۳۹۵/۱۰/۲۵

عضو تحریریه
b

گسترش نگاه؛ طعم اولین معجون بازی سازی

علیرضا محمدی

۱۳۹۵/۱۰/۲۱

سردبیر
b

روایت در بازی‌های رایانه‌ای – قسمت اول

ماکان علیخانی

۱۳۹۵/۱۰/۰۶

عضو تحریریه
b

تحریریه گیمولوژی

[عنوان شغلی وارد نشده است.]

مقالات

٣٧

لایک های مقالات

١٧٨

نظرات مقالات

۴۵

۷۳۰ روز با گیمولوژی

امروز بیست و سوم مرداد ماه ۱۳۹۶ گیمولوژی دو ساله شد و این گواهی بر همان جمله همیشگی‌ست که "چه زود گذشت". سال گذشته همین روزها بود که با تمام هیجان یکساله شدن گیمولوژی را جشن می‌گرفتیم و از نقشه‌های جدیدمان برای همراهان و کاربران همیشگی گیمولوژی می‌نوشتیم. اما به قول خواجه شیراز "که عشق آسان نمود اول / ولی افتاد مشکل‌ها".

ماراتن بازی‌سازی فرهنگ شهروندی (اصفهان)

بازی‌های رایانه‌ای رسانه‌ی نوین انتقال پیام‌ها و فرهنگ‌سازی هستند. در این ماراتون شما تلاش می‌کنید تا ایده‌های خود در زمینه‌ی ارتقاء فرهنگ شهروندی را به یک بازی رایانه‌ای یا موبایلی جذاب تبدیل کنید که مخاطبین عام را جذب کند و به شهرداری در جهت فرهنگ‌سازی عمومی کمک کند.

بازتاب گسترده گفتگوی جنجالی گیمولوژی با پاتریس دزیلی در رسانه‌های بزرگ بین‌المللی

مصاحبه‌های بین‌المللی گیمولوژی در دهمین ایستگاه خود به پاتریس دزیلی (Patrice Desilets) خالق سری بی نظیر Assassin's Creed رسید که خبر و محتوای جنجالی این مصاحبه داغ در کمتر از چند ساعت تبدیل به تیتر بزرگترین رسانه‌های فعال صنعت بازی در دنیا شد. در ادامه به بخشی از بازتاب وسیع این مصاحبه در رسانه‌های خارجی می پردازیم.

تحلیل و گزارش برگزاری ماراتن بازی سازی اصفهان

دومین ماراتن بازی سازی اصفهان از تاریخ 27 بهمن با کمک مرکز تخصصی بازی های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان برگزار شد که از نظر کیفیت و نوآوری رویداد متفاوتی بود. در این رویداد اتفاقات جالبی پیش آمد که برای هر بازی سازی آموزنده است و با توجه به تمرکز آن روی تیم سازی و ارائه پروژه، ماراتن اصفهان یک چالش هیجانی است که به بررسی آن می پردازیم.

آنالیز: صنعت بازی‌سازی لهستان - قسمت دوم

در قسمت دوم آنالیز صنعت بازی‌سازی لهستان، نگاهی به روند ساخت معروف‌ترین بازی این کشور یعنی The Witcher داریم و پیشرفت بازی‌سازی پس از آن را بررسی می‌کنیم. همچنین در این قسمت اقتصاد لهستان پس از انقلاب بازی‌سازی این کشور مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

ماراتن بازی سازی دانشگاه اصفهان

در این ماراتن سه روزه شما تلاش می کنید تا ایده های خود را به یک محصول تجاری تبدیل کنید و با سایر تیم‌ها در این زمینه رقابت کنید. بازی سازان با تجربه و موفق ایران در کنار شما خواهند بود تا تجربیات خود را از تولید و تجاری سازی بازی در اختیار شما قرار دهند. تمرکز در این برنامه ساخت بازی برای بازار ایران است. همچنین تخفیف ویژه‌ای برای کاربران گیمولوژیِ شرکت کننده در این رویداد در نظر گرفته شده که در ادامه چگونگی استفاده از آن تشریح شده است.

آنالیز: صنعت بازی‌سازی لهستان - قسمت اول

بازی‌سازی در لهستان یکی از جذاب‌ترین و الهام‌ بخش‌ترین صنایع حال حاضر اروپا و جهان است. کشوری که طی 10 سال از هیچ به یکی از غول‌های صنعت بازی تبدیل شد و در بسیاری از موارد مثل نبود کپی رایت و سرمایه اندک در بخش بازی سازی، به ایران، کشور خودمان شباهت دارد. اما این انقلاب بازی سازی چطور شکل گرفت و چطور می توانیم از صنعت بازی سازی لهستان در کشور خودمان الهام بگیریم؟

گزارش تصویری: برگزاری، عرضه‌‌ و حواشی گیمیکس/ رونمایی از اولین نسخه‌ی معجون بازی‌سازی در حضور بازی‌سازان

پنج شنبه ۲۵ آذر ماه ۹۵، روز برگزاری اولین رویداد گیمولوژی تحت عنوان "گیمیکس؛ معجون بازی‌سازی" فرا رسید. روزی که سرما و بارندگی به تهران برگشته‌بود و گمانه‌زنی‌ها می‌گفت که عده کمی از ثبت نام کنندگان، گرمای بخاری منزل خود را با حضور در اولین تجربه از برگزاری یک رویداد جدید و نوشیدن معجونی اسرار آمیز عوض می‌کنند. اما ...

گیشه گیمولوژی: مجله Game Informer نسخه January 2017

شماره جدید Game Informer منتشر شد. در اولین شماره‌ی سال 2017 این مجله به صورت کامل در مورد Prey خواهیم خواند و اطلاعات اختصاصی از بازی جدید Bethesda به دست می‌آوریم. در این شماره مقاله جالبی در مورد نحوه داستان سرایی Inside منتشر شده که داستان سرایی بی کلام این بازی را تشریح می‌کند.

بازی‌سازان معجون بازی‌سازی را نوشیدند/ گزارش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از برگزاری رویداد گیمیکس

عمده صحبت‌های صورت گرفته در مورد تجربیات این بازی‌سازان در حوزه بین‌الملل بود که در نوع خود بسیار مثمر ثمر بود. این صحبت‌ها بیشتر حالت مناظره داشتند و گاهی این کارشناسان از یک‌دیگر نیز در طول برنامه سوال می‌پرسیدند.