چرا طراحان بازی باید انیمیشن یاد بگیرند؟

فرناز حقیقت

۱۳۹۵/۱۲/۰۹

روابط عمومی
b

آنالیز: صنعت بازی سازی لهستان – قسمت سوم (آخرین قسمت)

رهام سجادی

۱۳۹۵/۱۲/۱۳

عضو تحریریه
b

سرگردان در بازی؛ آشنایی با بازی‌های جهان باز

رهام سجادی

۱۳۹۵/۱۱/۲۸

عضو تحریریه
b

خنک بنوشید؛ گزارش جنجالی پازل از برگزاری رویداد گیمیکس و فرمول محرمانه معجون بازی‌سازی

پازل

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

آشنایی با ارزش طول عمر کاربر و نحوه محاسبه آن

حسین مزروعی

۱۳۹۵/۱۱/۱۶

آنالیز: صنعت بازی‌سازی لهستان - قسمت اول

تحریریه گیمولوژی

۱۳۹۵/۱۱/۰۴

روایت در بازی‌های رایانه‌ای – قسمت دوم

ماکان علیخانی

۱۳۹۵/۱۰/۲۵

عضو تحریریه
b

گسترش نگاه؛ طعم اولین معجون بازی سازی

علیرضا محمدی

۱۳۹۵/۱۰/۲۱

سردبیر
b

روایت در بازی‌های رایانه‌ای – قسمت اول

ماکان علیخانی

۱۳۹۵/۱۰/۰۶

عضو تحریریه
b

رهام سجادی

عضو تحریریه
b

[عنوان شغلی وارد نشده است.]

مقالات

١١

لایک های مقالات

٨۶

نظرات مقالات

١٨

پرسش و پاسخ اختصاصی گیمولوژی با جولیان کنینگ (مدیر طراحی کرکتر در Natural Motion)

جولیان کنینگ، یکی از افراد با تجربه در زمینه آرت بازی‌ها است. جولیان کنینگ سابقه کار به مدت 16 سال در این عرصه را دارد و توانسته در این مدت روی بازی‌های کوچک و بزرگ زیادی کار کند. او یکی از سخنرانان TGC است و ما گفت‌‌و‌گوی کوتاهی با او داشتیم تا بتوانیم بیشتر با او آشنا شویم.

پرسش و پاسخ اختصاصی گیمولوژی با پاسکال لوبان (طراح بازی)

پاسکال لوبان، یکی از اساتید بزرگ بین‌المللی در امر بازی‌سازی است. آقای لوبان یکی از سخنرانان TGC خواهد بود که این درواقع دومین سفر لوبان به ایران محسوب می‌شود. سال گذشته نیز، آقای لوبان کلاس‌های آموزشی‌ای در ایران برگزار کرد که با استقبال خوبی مواجه شد. لوبان در کارنامه خود عناوین بزرگی همچون Splinter Cell و Alone in the Dark: The New Nightmare را دارد.

پرونده تست بازی: پیدا کردن شغل و درخواست برای آن

در بازار کاری رقابتی امروز، به خصوص در بازار بازی‌های ویدیویی، کسانی که به دنبال کار رویایی خودشان هستند معمولا پیش‌فرض‌هایی درباره رئیس احتمالی خودشان دارند. به ما فهمانده‌اند که کارفرمایان به راحتی و در عرض چند ثانیه می‌توانند کسانی که بهترین هستند را از بین 300 تقاضا روی میزشان پیدا کنند و بقیه رو به دور بریزند.

آنالیز: صنعت بازی سازی لهستان – قسمت سوم (آخرین قسمت)

در آخرین قسمت آنالیز صنعت بازی سازی لهستان، نگاهی عمیق تر داریم به استودیوها و دخالت‌های دولت در این صنعت. این بار روحیه بازی سازی و بعد انسانی نیروهای جوان لهستان را بررسی خواهیم کرد.

سرگردان در بازی؛ آشنایی با بازی‌های جهان باز

به تازگی بسیاری از بازی‌ها به سمت جهان باز رفته‌اند. بعضی موفق شده و بسیاری نتوانسته‌اند از این سبک خوب استفاده کنند. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به این سبک داشته باشیم و علل موفقیت یا شکست بازی‌ها در این سبک را بررسی کنیم.

شنا کردن با وال‌ها: مطالعه‌ای درباره بازی‌های رایگان – بخش دوم

وال‌ها موجودات اعجاب‌آوری هستند. آنها به نوبت خشمگین یا مفید هستند و معمولا مدت‌ها به عمق یک اقیانوس رفته و به روی آب نمی‌آیند. من البته درباره وال‌های بازی‌های رایگان صحبت می‌کنم و خودم به مدت دو سال در کنار آنها شنا کردم و مانند یک ماهی چسبنده به کنار یکی از بزرگترین وال‌ها در این صنعت بازی چسبیدم. آموخته‌هایم را در زمانی که در اوج بودم در ادامه نوشته‌ام.

شنا کردن با وال‌ها: مطالعه‌ای درباره بازی‌های رایگان – بخش اول

وال‌ها موجودات اعجاب‌آوری هستند. آنها به نوبت خشمگین یا مفید هستند و معمولا مدت‌ها به عمق یک اقیانوس رفته و به روی آب نمی‌آیند. من البته درباره وال‌های بازی‌های رایگان صحبت می‌کنم و خودم به مدت دو سال در کنار آنها شنا کردم و مانند یک ماهی چسبنده به کنار یکی از بزرگترین وال‌ها در این صنعت بازی چسبیدم. آموخته‌هایم را در زمانی که در اوج بودم در ادامه نوشته‌ام.

چگونه از یک گیم جم بیشترین استفاده را ببریم- قسمت سوم و پایانی

در آخرین قسمت از این مقالات، به ارائه نکاتی کوچک (حدود 40 نکته) اما در عین حال مفید و کاربردی می پردازیم. الزامی وجود ندارد که تمام این موارد را رعایت کنید اما اگر آن ها را بدانید، ممکن است حتی برای یک بار مفید واقع شوند

چگونه از یک گیم جم بیشترین استفاده را ببریم - قسمت دوم

حقیقت تلخ گیم‌جم‌ها این است که اکثر شرکت‌کننده‌ها نمی‌توانند بازی خود را تا زمان مقرر تمام کنند. بسیاری هم همان اول ناامید می‌شوند زیرا با این واقعیت بیرحمانه روبرو می‌شوند که برای اتمام یک بازی واقعا چقدر کار مورد نیاز است. بقیه تا خط پایان لنگان لنگان پیش رفته و آخر سر با بازی پر از باگ، نیمه تمام و قطعا خسته‌کننده به خط پایان می‌رسند.

چگونه از یک گیم جم بیشترین استفاده را ببریم - قسمت اول

یک گیم جم رویدادی است که در آن شرکت‌کنندگان سعی می‌کنند تا در اسرع وقت یک بازی بسازند. بیشتر گیم‌جم‌ها در آخر یک هفته رخ می‌دهند تا همگان در عرض 48 ساعت یک بازی بر اساس یک تم مخفی که توسط برگزارکنندگان انتخاب شده و یا بیشترین رای را آورده، بسازند. تم یک محدودیت است که خلاقیت را شکوفا کند.